måndag 21 april 2014

Utflykt till Sälen!

Igår var jag (Elin),pappa och Eros iväg till Sälen för att åka skidor i det härliga vädret. När vi hoppade ur bilen så såg jag två hundspann som drog iväg, det var riktigt kul att se.Vi åkte skidor från Gammelgården till Hemfjällsstugan, där vi stannade och åt lite våfflor med hjortronsylt och grädde. Färden var på 1 mil. Solen sken nästan hela tiden, det kom lite moln som snabbt flög över. Det var så mysigt att få åka dit igen. Eros njöt så himla mycket av turen och han drog hela vägen. Det var roligt för att det var ganska många med hundar som också var ute med skidorna. Så härligt! Det var en helt underbar dag, jag är jättenöjd att vi åkte iväg.


Eros och jag startar vår resa till Hemfjällstugan!

Eros och pappa är redo.

Vyer!

Man ser långt!


Vi stannade så vi hann och ta foton. Men Eros ville fortsätta vidare!

Eros med en vacker bakgrund.

Pappa fräser på och kör.

Snart Framme vid Hemfjällsstugan!

En liten gullig matsäcksstuga fanns det.



Våfflan var JÄTTEGOD! med hjortronsylt och grädde, MUMS!

Eros och jag innan hemfärden.

Finaste Eros!

Pappa med Hemfjällsstugan i bakgrunden.

Nu kör vi hemmåt!

Jag och Eros far iväg!

Sista utstiktsbilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar