torsdag 18 juni 2015

Wow vilken dag!

Vi var till Dalarnas Kennelklubbs Nationella Utställning i Avesta den 14/6. Elin hade anmält sin "Cannon" Seabound's Lord Gillingham till utställningen i valpklass. Han är nu nyss fyllda 7 månader. Han blev BIR-valp med superkritik av domare Karl-Erik Johansson. Elin var så himla glad och nöjd för Cannon skötte sig så fint. Fast det gör han hela tiden, det verkar som att han verkligen gillar det här med utställning och att visa upp sig. Han påminner väldigt mycket om vår älskade Shogun, som fick somna in för cirka 1 ½ år sedan. Han Älskade också utställning och att folk applåderade. Ingen kunde se lika stolt ut som han, trots att han inte var en speciellt stor hane. Han finns i våra hjärtan hela tiden...
Kiyaan & jag var med som sällskap till Elin & Cannon. Så vi kunde passa på att prata med folk och gå runt och kika på allt som såldes där, innan det var dags för finaler senare på eftermiddagen. Vi hade även sån tur att vår ring, var den samma som finalringen, så vi behövde inte ens flytta tältet.
Vi fick även fint besök av världens bästa Pirkko Karlsson, som kom och ville se Cannon & Elin i Valp BIS'et. 
Ja så var det då dags. Jag skulle försöka fotografera, så jag gjorde mej redo för det och Elin & Cannon sprang iväg till uppsamlingsringen. Det var väldigt många valpar med, drygt 30 st som jag förstod. Jag tänkte att de nog tyvärr inte skulle ha så stor chans. Det är ju bara 4 som placeras.... 
 Men Cannon skötte sig så fint och travade runt som han aldrig gjort annat, än sprungit i finaler. Han ställde upp sig så snyggt själv och verkade verkligen trivas. Men man hinner ju inte se så många andra när man ska fota så jag hade ingen aning hur de andra valparna skötte sig. Domaren Göran Bodegård började sen att plocka ut de, han ville se mer av. Och jag trodde nästan jag skulle svimma för Cannon & Elin blev utplockade bland de sex. Men man vet ju aldrig ändå, man kan ju åka ut i den andra gallringen, så jag var beredd på det. Samtidigt försökte jag att få till lite kort på dem. Rätt var det var så hade domaren tackat av 2 till så då förstod vi att Cannon skulle bli placerad. Åhhh, vad glad jag blev! Väntade bara på att de skulle ropa ut långhårig Collie till fjärdeplatsen, men så blev det inte, och inte till tredjeplatsen heller.... Då blev jag så otroligt glad, fast väldigt pirrig också förstås. Så var det dags för sista varvet och vem som skulle ta 1:a platsen. Åhhh, herre min skapare, den gick till Cannon & Elin! Det kändes helt Fantastiskt! Och egentligen finns det inga ord som räcker till en sån här gång. Det var en helt otrolig känsla och jag är så glad för Elins skull! Elin själv blev så otroligt Glad och hon svävade som på moln. Vem hade kunnat tro detta? Ja inte vi i alla fall. Varmt Tack till domaren Göran Bodegård och till Pirkko som stannade och hejade på och Tack även för alla gratulationer. Ett Stort Varmt Tack till Cannon's uppfödare Micael Johansson och Fredrik Hägglund som gav oss möjligheten att få leva med denna lille Goding som han är, denna lille "Golden Diamond" <3 
I uppsamlingsringen.

Så Fina så.

 "The Golden Diamond" Seabound's Lord Gillingham.

Cannon ser lika glad ut som matte ;)

BIS Valp Avesta. Och nu kvalificerad till Puppy of The Year!

En otroligt glad och stolt Elin & hennes Älskade Cannon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar