lördag 2 januari 2016

Lydnadsklass 1 Rättvik.

Vi har ju turen att få ha två Brukshund klubbar som är aktiva även vintertid, nära till hands. Gagnef-Floda Bk som ligger närmast och Nedansiljans Bk som ligger i Rättvik. Den 5/12 var Eros & jag upp till Rättvik i körhallen och tävlade Lydnad. Jag hade jobbat natten före och sen varit hem och sovit knappt 3 timmar, inte världens bästa uppladdning precis... Men skam den som ger sig. Han fick en 10 på platsliggningen återigen och 10 poäng på tandvisningen. Linförigheten blev det en 8 p på. Läggande som han alltid brukar fixa blev det en nolla på. Men det var nog jag som strulade till det, genom att köra några lägganden utanför, i den blöta leran före tävlingen. Och dessutom var jag nog inte lika tydlig som vanligt. Han undrade nog vad jag höll på med. Inkallningen fick vi en 10:a på och det är jag mer än nöjd med! Ställande under gång blev det 6,5 p på. Apporteringen fick vi 5 poäng på! Och Hoppet fick vi en 10:a på!!! Jippi! :) Helhetsintrycket blev det 8 poäng på och sammanlagt fick vi ihop 154,5 poäng och ett andrapris. Det fattades alltså 5,5 poäng för ett förstapris. Det kändes lite ledsamt då vi ändå fått ihop hela 4 stycken 10 poängare. Fast vi missade ju på Läggandet tyvärr. Nåja, Nära skjuter ingen hare, som det är sagt, så det var bara att ta nya tag dagen efter. På söndagen den 6/12 fick vi i alla fall ihop 161 poäng! Och både Eros och jag trivdes nog bättre denna dag då det inte var lika blött ute där vi "värmde upp" inför tävlingen. Det resulterade i ett Förstapris och en delad 3:e plats och glada var nog både jag & Eros då vi åkte hem. Det kommer väl att bli någon mer Lydnadsklass 1 tävling nu under 2016. Sen får vi se om vi om vi ska försöka oss på 2:an.... Vem vet? Vi har ju två unga killar som också ska ut och tävla förhoppningsvis, så vi ser framåt med tillförsikt. Vi passar även på att Önska Er Alla Ett Riktigt Gott Nytt År! Vänliga hälsningar Anne-Marie, Elin &  Hela Hund Gänget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar